Inhorgenta in München is een toonaangevend Europees platform voor sieraden, horloges en edelstenen. De vakbeurs viert tijdens de komende editie van 16 t/m 19 februari 2024 het 50-jarig bestaan en lanceert dan meteen ook een nieuw en toekomstbestendig concept. Juweliers krijgen op Inhorgenta in korte tijd een overzicht van de hele horloge- en sieradenmarkt.
Het nieuwe concept is gedurfd, verstandig en noodzakelijk om de kansen te grijpen die voortvloeien uit veranderingen in het beurslandschap, aldus de beursorganisatie. “Het jubileum is het perfecte moment om de toekomst vorm te geven. Samen met de beste infrastructuur van alle vakbeurzen geeft dit ons uitstekende vooruitzichten.”
Nieuwe halstructuur
Eén van de vernieuwingen die op stapel staan is de halstructuur waar ruimte gecreëerd wordt voor groei, met name in het luxe segment. Wat kunnen de deelnemers verwachten?
– De hallen Timepieces (A1), Fine Jewelry (B1) en Carat (C1) blijven op hun huidige locaties.
– Elegance & Lifestyle (voorheen Hal B2) verhuist met de vertrouwde structuur naar hal A2.
– Hal B2 wordt de hal voor het nieuwe Wedding & Design.
– Technology/Packaging & Carat/Bijoux (voorheen Hal A2) verhuist naar hal C2.
Deze transformatie biedt verschillende voordelen: in hal B2 komen de nieuwe Wedding World en de sectie Contemporary Design & Vision samen voor een unieke ruimte van inspiratie. Hal B1 (Fine Jewelry) biedt meer mogelijkheden in het luxesegment. Carat in hal C1 kan groeien naast Carat/Bijoux in de aangrenzende hal C2 en Timepieces (A1) en Elegance & Lifestyle (nieuw in hal A2) zijn nu dichtbij elkaar en profiteren van de overlap in hun bezoekersdoelgroepen en thema’s.
Groei met topmerken
De nieuwe halstructuur maakt groei in tentoonstellingsruimte en aantallen exposanten mogelijk. “Door de nieuwe look & feel maken gerenommeerde, internationale merken hun debuut of keren terug”, aldus Inhorgenta. “De laatste cijfers tonen een toename van ca. 15%, zowel in exposantenaantallen als vloeroppervlak. En de registratiefase is nog niet afgerond.” De toename van de internationale deelname komt vooral uit China met Hong Kong, India, België en Spanje, maar de deelname van Duitse bedrijven neemt ook toe.
Frisse nieuwe look & feel
De 50-jarige verjaardag van Inhorgenta laat een nieuw en modern design zien waarmee de beurs ook een nieuw gevoel creëert. “De nieuwe look & feel – met een geheel nieuw logo – is verfijnd, sterk, zelfverzekerd, innovatief en baanbrekend. Gedurfd, maar tegelijkertijd subtiel en tijdloos, net als ons platform zelf.”
Exclusief voor FGZ-leden: gratis toegangskaarten Inhorgenta
FGZ-leden kunnen gratis toegangskaarten voor Inhorgenta 2024 in München aanvragen door contact op te nemen met de vertegenwoordiging van de beurs: Nora Wetselaar, nora@vanekeris.nl. Wees er snel bij want er is een beperkt aantal kaarten beschikbaar!