Citizen viert dit jaar de 100ste verjaardag en in al die jaren is het bedrijf continu op zoek geweest naar de definitie van het begrip ‘tijd’. We celebrate time is dan ook het thema van het merk dit jaar.

Of het nu gaat om seconden, minuten en uren, die allemaal worden bijgehouden op een polshorloge of misschien wel om het verloop van het leven, ‘tijd’ kan simpelweg worden geïnterpreteerd als momentopnames die hebben plaatsgevonden. Tijd is echt kostbaar en daarom moeten de instrumenten die deze opmeten en weergeven nauwkeurig zijn. Sinds de oprichting in 1918 is de onbetwiste missie van CITIZEN, het najagen van nauwkeurigheid, dan ook nog steeds aan de gang.

De Citizen Watch Group bevat zes merken: CITIZEN, Bulova, Arnold & Son, Frederique Constant, Alpina en CAMPANOLA. Elk van deze merken staat garant voor specifieke prestaties op het gebied van innovatieve stijl en technologie, die in de loop van de tijd afzonderlijk van elkaar zijn ontwikkeld.

Tijdens Baselworld 2018 introduceerde Citizen Watch Group met trots het nieuwe Time Theater, ontwikkeld aan de hand van het bedrijfsthema van dit jaar We celebrate time. Het Time Theater is geopend voor het publiek en Citizen hoopt dat het een plek wordt waar mensen samen kunnen komen om de speciale momenten in het leven te vieren. In het Time Theater is het eveneens mogelijk de nieuwste horloges van de Citizen Watch Group-merken te bekijken.

Citizen presenteert met trots de Cal.0100, ’s werelds eerste Eco-Drive uurwerk dat wordt aangedreven door lichtenergie met een afwijking van ±1 seconde per jaar. De Cal.0100 is geheel zelfvoorzienend, enkel en alleen met behulp van een lichtbron en dankzij het interne mechanisme is deze in staat om de tijd exact bij te houden, in volledige autonomie en zonder interruptie. Deze techniek maakt het mogelijk een efficiëntere en meer waarheidsgetrouwe tijdsbenadering te realiseren.

www.citizenwatch.eu