Citizen heeft de lijn titaniumhorloges uitgebreid met 16 nieuwe modellen. Daarmee bestaat één vijfde van de totale collectie van het merk uit titaniummodellen. Met een gloednieuwe reclamecampagne wil Citizen de titaniumhorloges nog bekender maken en daarnaast ook een jongere doelgroep aanspreken.

Als Citizen het heeft over titanium, dan wordt de Super Titanium TM technologie bedoeld die het merk zelf ontwikkelde. Citizen lanceerde het eerste horloge met een massief titanium kast in 1970. Met behulp van de eigen technologie voor oppervlakteverharding, Duratect, is het Citizen gelukt om titanium verder te ontwikkelen tot Super Titanium TM. Dit titanium is 40 procent lichter en 5 keer harder dan roestvrijstaal. Het materiaal is daarnaast anti-allergeen en kras- en roestvast.

De Citizen Titan collectie bestaat uit automatische horloges, de Promaster (incl. duikhorloges), radio-controlled horloges, GPS-horloges, dameshorloges met of zonder diamanten, de Eco-Drive One en gloednieuwe leren horlogebanden. Noviteiten zijn de elegante classic three-hand horloges, chronografen met 24-uurs display, stopwatch en tachymeter, 4-zone radio-controlled horloges met eeuwigdurende kalender en 24-uurs display. De professionele automatische duikhorloges met ISO 6425 certificaat completeren de collectie.

www.citizenwatch.eu

Museum Prinsenhof