Het platform Bruid & Bruidegom Magazine maakte tijdens juwelenvakbeurs Orodia BXL 2025 in Brussel de winnaars bekend van de vierde editie van de verkiezing Trouwring van het Jaar. De verkiezing, die inmiddels is uitgegroeid tot een jaarlijks ijkpunt voor toonaangevende Europese trouwringmerken trok ook dit jaar duizenden stemmers onder aanstaande bruidsparen.
Aller Spanninga sleepte de Gouden Award in de wacht met 24% van de stemmen. Rauschmayer behaalde de Zilveren Award (22%) en Meister mocht de Bronzen Award (18%) mee naar huis nemen. De overige genomineerden – Bouchard, Breuning, Christian Bauer, Desiree, Gerstner, Giloy en Martinshof – verdeelden gezamenlijk de resterende 36%. Opvallend detail: alle deelnemende merken ontvingen stemmen. Tijdens de feestelijke uitreiking in de stand van Aller Spanninga overhandigde Remco Rutgers, salesmanager bij Bruidmedia, de Gouden Award aan CEO Folkert van der Wei.
Met Trouwring van het Jaar wil Bruid & Bruidegom Magazine zowel de zichtbaarheid van de deelnemende merken vergroten als aanstaande bruidsparen inspireren bij hun keuze voor trouwringen. De verkiezing laat opnieuw een grote betrokkenheid zien van de doelgroep. In totaal bezochten 3.864 bruidsparen de stemmodule op www.bruidenbruidegom.nl.