BRANCHENIEUWS
1915 watches zet dealers in de belangstelling
1915 watches hecht veel waarde aan een goede band met de dealers. En daarom staat dit merk klaar voor hun verkooppunten, zo melden de broers Johnny en Robert Spies. “Van ondersteuning op social media met advertenties tot het aanbieden van promotiemateriaal.”
Mio Sieraden: souvenir uit Nederland
Nederland is populair, zeker voor een citytrip. Veel buitenlanders willen graag een tastbaar souvenir meenemen. Juweliers kunnen de toeristen op een leuk idee brengen, aldus Mio Sieraden in Amsterdam; door ze bekende Nederlandse items als een tulp, geveltje, fiets, klompen of molen in miniformaat aan te bieden.
Marc Lange goes Bauhaus
Dit jaar is het honderd jaar geleden dat het Bauhaus werd opgericht. Edelsmid Marc Lange viert zijn eigen jubileum, 25 jaar, met een eerbetoon aan het Bauhaus: een nieuwe collectie sieraden geïnspireerd op de revolutionaire Duitse kunst- en ontwerpschool.
Domino Jewellery bij Drijfhout
Onlangs heeft het Duitse edelmetaalbedrijf Heimerle+Meule het Engelse Weston Beamor overgenomen. H+M is het moederbedrijf van Drijfhout en vele andere bedrijven die actief zijn in de edelmetaalbranche. De overname betekent dat de sieradencollectie van Weston Beamor, Domino Jewellery, in Nederland nu geleverd wordt door Drijfhout.
Eerste cao-overlegrondes Metaal en Techniek
Op 9 en 23 april vonden de eerste onderhandelingsrondes over de nieuwe cao’s in de Metaal en Techniek plaats. De eerste overlegronde stond in het teken van een toelichting van de voorstellen door werkgevers en vakbonden en beantwoording van elkaars vragen.
Symons & Panchenko: stijl en karakter
Op de vraag of horloges alleen instrumenten zijn voor het vastleggen van de tijd, antwoorden Anna en Dick Sijmons volmondig nee: “Horloges zijn veel meer dan dat. Ze zijn een uitdrukking van stijl en karakter, ze zijn tijdloos en leggen je kostbare momenten vast.”
Wat betekent de VRKI 2.0 versie 2019 voor juweliers?
De VRKI 2.0 is een instrument om het inbraakrisico van woningen en bedrijfspanden te bepalen. Aan de hand van dit inbraakrisico wordt vastgesteld welke beveiligingsmaatregelen moeten worden genomen. Per 1 januari geldt een nieuwe versie.
Camera in Beeld
Een aantal jaren geleden is de politie gestart met Camera in Beeld. Camera in Beeld is niet meer weg te denken en heeft al in ruime mate haar succes bewezen. Inmiddels is de 200.000ste camera geregistreerd, een mijlpaal voor het project en dus voor de opsporing in Nederland. Camera in Beeld is een eenvoudig programma met een hoog rendement, een mooie vorm van publieke samenwerking en burgerparticipatie die iedere dag bijdraagt in de opsporing van verdachten van misdrijven.

