Onlangs lanceerde Bulova een exclusieve collectie uurwerken gewijd aan een van ’s werelds meest beroemde vocalisten, Frank Sinatra. De horloges dragen de namen van bekende liedjes van The Voice en zijn voorzien van diverse kenmerken van de zanger.

Bulova heeft wat met muziek en dat blijkt uit de partnerschappen van het merk met organisaties als The Recording Academy en Latin Recording Academy. Het merk is officiële uurwerkpartner van de GRAMMY® en Latin GRAMMY® Awards. Daarnaast werkt Bulova samen met Universal Music Group en Ultra Music. Bulova’s verbinding met Frank Sinatra begon in de jaren vijftig toen het merk sponsor werd van het tv-programma The Frank Sinatra Show, ook bekend als Bulova Watch Time.

De Frank Sinatra Collection bestaat uit tien uurwerken die variëren in vorm en design genoemd naar de meest geliefde nummers van de zanger. Zo zijn er de series Fly Me To The Moon en The Best Is Yet To Come. De horloges zijn voorzien van bekende Sinatra-kenmerken, met inbegrip van zijn iconische Fedora-hoed als symbool op de kroon. De songtitels staan op de kast en op de binnenkant van de band en op de wijzerplaat staat de handtekening van de zanger. Elk exemplaar wordt gepresenteerd in speciale verpakking geïnspireerd op een vinyl albumboxset van de zanger met teksten van vier beroemde nummers rond de doos en verschillende vintagebeelden aan de binnenkant.

Sinatra droeg zijn hele leven Bulova-uurwerken. “Niemand gerespecteerde tijd meer dan mijn vader”, zegt Sinatra’s dochter Tina. “Hij wilde zijn publiek niet laten wachten en zei vaak ‘Als je niet vroeg bent, ben je te laat.’ Zijn associatie met Bulova beslaat meer dan zes decennia en we zijn er trots op om de relatie in de 21e eeuw voort te zetten.”

www.bulova.com