Met circa 800 exposanten waarvan bijna de helft uit het buitenland is Inhorgenta in februari 2023 internationaler dan ooit. Naast het debuut van gezamenlijke Italiaanse en Franse paviljoens zijn er veel nieuwe internationale exposanten aanwezig op de vakbeurs voor sieraden, horloges en edelstenen. De beurs vindt plaats van 24 tot en met 27 februari.
Inhorgenta biedt opnieuw een variëteit aan de bezoekers waaronder sieraden, horloges, edelstenen, technologie, design en een conferentieprogramma. Nieuw op de beurs zijn de Italiaanse sieradenmerken Damiani, Cielo Venezia 1270 en de World Diamond Group. Vanuit Duitsland beleeft Christ zijn première met de merken Esprit, Jette Joop en Guido Maria Kretschmer. Terugkerend uit Zwitserland is luxe horlogemerk Raymond Weil.
Nieuwe gezamenlijke paviljoens
Het Franse gezamenlijke paviljoen biedt in hal A1 de horlogemerken YEMA, Pierre Lannier, BRISTON, Lip, Beaubleu, Montres Michel Herbelin en March LA.B. Uit Italië zijn er in hal B2 de merken Misis, Nuova Jolly Oreficerie, Graziella Group, Vintage Bijoux SAS di Petrone Cosmo, Sara Preziosi, F.LLI Moraglione, Boccadamo, Gieffe, Magalini Franco, GIA, Fab Gobbetti , Gold Chains, Fonsi en Mario Porzio.
Veel horlogemerken
De Watch Boutique in hal A1 organiseert presentaties van Ebel, MeisterSinger, Mühle-Glashütte, SEIKO, Tutima Glashütte, Michel Herbelin, Alexander Shorokhoff en Raymond Weil. De Salon Suisse toont de merken Al-Time, Aerowatch, Continental, Cornavin en Elka Watch. Andere grote merken in de horlogehal zijn Citizen, Festina, Garmin, Junghans, Liu Jo, Mondaine Watch, Montres Edox en Nordgreen. Ook Casio, Carl von Zeyten en Staudt Chronometrie keren terug naar Inhorgenta.
Sieraden, edelstenen en technologie
De vraag naar Hal B1 ‘Fine Jewelry’ overtrof zelfs de beschikbare ruimte, aldus de beursorganisatie. Gellner, Hans D. Krieger, Meister, Marco Bicego en Pasquale Bruni behoren nu tot de exposanten. In hal B2 ‘Elegance &Lifestyle’ zien we exposanten als Thomas Sabo, Argenterie Giovanni Raspini, Coeur de Lion, Bernd Wolf en Bering. En in de ruimte ‘Contemporary Design &Vision’ in Hal C2 zijn Brigitte Adolph Jewellery Design, Eva Strepp, Kreuchauff, MANU Schmuckdesign en Oliver Schmidt present. In de edelsteenhal C1 ‘Carat’ presenteren onder andere Abouchar, A. Ruppenthal, Groh + Ripp, Ph. Hahn Söhne en Karl Faller hun producten en in hal A2 ‘Technology, Packaging &Bijoux’ zien we Agosi, Dahlinger, Beco, Boley en Flume.
Onderscheidend
Volgens de beursorganisatie is de brede line-up het onderscheidende kenmerk van Inhorgenta. De bezoekers kunnen allerlei bedrijven uit de branche, een breed scala aan technologieën op het gebied van winkelinrichting tot gereedschap en jonge talenten ontmoeten. Het conferentieprogramma biedt experts die praktische inspiratie bieden. Glamoureus hoogtepunt is de uitreiking van de Inhorgenta Award. Hiervoor kunnen creaties op het gebied van sieraden, horloges, winkelconcepten en – dit jaar voor het eerst – edelstenen ingediend worden.
GoGreen
Persoonlijk contact is volgens de beurs belangrijk en kan niet vervangen worden door digitale evenementen. Tegelijkertijd gaat Inhorgenta de analoge beurservaring de komende jaren wel optimaliseren door digitale diensten toe te voegen. Ook op het gebied van duurzaamheid wil de organisatie meer verbeteren. Voor de komende Inhorgenta kunnen deelnemers hun ecologische voetafdruk minimaliseren met een GoGreen-ticket. Door een compensatiebedrag van € 4 te betalen voor het gemiddelde CO2-verbruik van de bezoekers op de vorige beurs, leveren ze een bijdrage aan de bevordering van klimaatprojecten.