Vakschool Schoonhoven wil de opleidingen Juwelier graag onder de aandacht brengen. Onder het motto ‘Juwelier, een schitterend vak’ doet de school dat door speciale kaarten te verspreiden onder alle juweliers in Nederland.
Studenten werven voor de opleiding tot juwelier, waar kan dat beter dan bij de juwelier zelf! En dus bedacht Vakschool Schoonhoven in samenwerking met de FGZ een campagne om ondernemers te betrekken bij het enthousiasmeren van mensen voor het schitterende vak. Hiervoor worden verschillende middelen ingezet zoals een social mediacampagne.
Opleidingen promoten
Daarnaast wil de Vakschool de juweliers in het hele land mee laten helpen de opleidingen te promoten. Het idee is dat de ondernemers dit doen door de kaarten op de toonbank te leggen en uit te delen aan klanten (met een zoon of dochter) voor wie de opleiding leuk zou kunnen zijn. Op de kaart staat een QR-code die direct linkt naar de opleidingen. Ook medewerkers van juweliers zijn een doelgroep. Mensen die al werkzaam zijn bij een juweliersbedrijf en zich verder willen bekwamen, een erkend diploma willen halen of het leuk vinden zich te specialiseren in een bepaald onderdeel van het vak zoals edelsteenkunde, uurwerktechniek, vintage horloges en juwelen of taxeren van juweliersartikelen.
Nieuwe generatie juweliers
Onlangs hebben alle juweliers een pakket kaarten toegestuurd gekregen. Vakschool Schoonhoven en de FGZ stellen het zeer op prijs als deze op een prominente plek in de winkel gelegd worden en meegegeven worden aan ouders, toekomstige studenten of andere geïnteresseerden. De potentiële studenten zijn uiteindelijk de nieuwe generatie juweliers, die zo hard nodig zijn voor de continuïteit van de branche!
Vakschool Schoonhoven en FGZ zijn ondertussen druk met het actualiseren van de les- en examenstof van de juweliersopleidingen om ervoor te zorgen dat deze optimaal aansluiten op de wensen van ondernemers in de praktijk.
Download hier de pdf van de kaart om te gebruiken op website en/of social media