De factor mens is, met alle technologieën van vandaag, belangrijker dan ooit. Momenten om in het echt contact te hebben met elkaar worden schaarser. Met de Jewels & Watches Retailbeurs wil Trademart Utrecht een moment creëren om te voelen, te luisteren en te beleven.

Jewels & Watches Retailbeurs is het event voor juweliers, goud- en edelsmeden, uurwerkmakers, vakgenoten en pers in de Benelux. De ruim 60 exposanten die zich deze editie presenteren kijken volgens de beursorganisatie uit naar de komst van hun (potentiele) klanten. “Op 10, 11 en 12 maart kunnen vakgenoten de nieuwste collecties en producten bewonderen. Ze gaan voelen wat ze inkopen, luisteren naar inspirerende verhalen en interessante ontmoetingen beleven.”

Demonstraties en ontwerpwedstrijd
“Wij trakteren onze bezoekers op diverse events. Zo demonstreert Drijfhout de laatste versie van de Orotig laserlasser. Dankzij het eenvoudige intelscherm is het voor iedereen mogelijk hiermee te werken. Neem uw reparatiemateriaal mee naar de beurs, laat het beoordelen door een expert en repareer het zelf met deze laserlasser. Ontdek het gemak en de snelheid van laserlassen en ervaar het voordeel ten opzichte van traditioneel solderen en het werken met een PUK Puntlasser. Ook toont Drijfhout hoe uw sieraden worden gerodineerd. Daarnaast is goudsmid Marijke Mul op de beurs met haar concept Sieraad Laten Maken. Pak potlood en papier en ontwerp een sieraad. De beste ontwerper wint een basiscollectie ‘Snoepjes’ sieraden van Marijke Mul.”

Presentatie en brainstorm
Hoe spreken we weer dezelfde taal als de consument en kunnen we met hem meebewegen zonder achter de feiten aan te lopen? De beursorganisatie nodigt juweliers uit voor een presentatie en brainstorm met stylist, goudsmid en designer Bas Verdonk, dagelijks om 13.00 uur. “Wanneer we onze ideeën ‘blenden’ en delen, kunnen mooie dingen ontstaan. Uit alles blijkt: blending is het nieuwe trending en mixen is hét woord van 2019. Grenzen tussen branches vervagen, kruisbestuiving is overal. Producten worden met elkaar gemixt op de verkoopvloer en de virtuele wereld smelt samen met de realiteit.”

Klassiek is het nieuwe modern
Oude tijden herleven, klassiek is het nieuwe modern, aldus de beursorganisatie. “Klassieke sieraden en horloges komen terug in een modern jasje, zoals bij Jason Hyde, een duurzaam merk uit de Verenigde Staten, geïnspireerd op de jaren ’70. Ook zijn er tentoonstellingen van gedragen sieraden en pronkstukken van artiesten als Madonna, Mel B, Niki Minaj, Gwen Steffani in de exclusieve vitrines van SDB Vitrinebouw. Een ander hoogtepunt is een exclusief Zwitsers horloge-event van Tissot, Hamilton, Certina en Balmain, waar juweliers op afspraak de nieuwe collecties van 2019 kunnen zien. Dan zijn er nog de drie nieuwe vaste exposanten – Venson Amsterdam, Sap Luxury Goods en Dahlinger – die het aanbod in de vaste ring compleet maken én het ouderwets grote aanbod van gastexposanten.”

Jewels & Watches Retailbeurs is geopend op 10, 11 en 12 maart van 10.00 uur tot 18.00 uur. Meer informatie over de beurs en de exposanten is te vinden op www.trademart.nl.

Goudsmid Marijke Mul is op de beurs met haar concept Sieraad Laten Maken. De beste ontwerper wint een basiscollectie ‘Snoepjes’ sieraden