Na tien jaar ervaring in de juwelenbranche waagt Jacky Swinkels de sprong naar zelfstandigheid via een platform voor het hogere sieradensegment. “ByJacky is het eerste juwelenhuis waar niet alleen bijzondere merken vanuit de hele wereld onder één dak te vinden zijn maar waar een nieuwe definitie geldt van een op maat gemaakt advies”, aldus Jacky.

Het aanschaffen van sieraden is een persoonlijke beslissing en dat maakt de keuze niet gemakkelijker. ByJacky bedacht een manier om te voorzien van raad op afstand: op basis van een filmpje van je huidige juwelencollectie komt Jacky met een top drie advies van passende en relevante sieraden.

Net even anders
“Wij bieden prachtige juwelen en kunnen dat nét even anders en vooral, persoonlijker doen dan de conventionele juwelenhuizen”, zegt Jacky. “Daarnaast staat het ambacht, de inspiratie en uiteindelijke totstandkoming centraal.”

Advies op maat
Oorspronkelijk was het idee om vooral face-to-face kennis te maken met de merken die byJacky vertegenwoordigt. In de coronaperiode is gebleken dat persoonlijk contact niet altijd haalbaar is. “Maar met een op maat gemaakt advies op afstand, de uitleg en inzichten over juwelen via onze kanalen en de persoonlijke wijze waarop we ons netwerk kennis laat maken met (high end) juwelen creëren we een sterk community gevoel.” De merken die worden aangeboden zijn allemaal specifiek geselecteerd; zo vertegenwoordigt Jacky onder meer het sieradenmerk van H.K.H. Prinses Margarita de Bourbon de Parme, de Parme Design.

Pure Feminity
Jacky’s eerste campagne draait om PURE. ‘Gouden’ vrouwen poseren gehuld in niet meer dan een laagje bodypaint met de juwelen van byJacky. “Pure materialen zoals diamant en goud, met echte vrouwen, rauwe emoties en ware liefde. Met deze filosofie nemen we de ruis weg en kunnen vrouwen in hun meest pure vorm schitteren.”

www.by-jacky.nl

Foto’s: Frederik Jacobovits de Szeged