Naast de nieuwe huisstijl presenteert de FGZ ook een compleet nieuwe consumentenwebsite, www.fgz.nl. Op deze site kunnen ook vakgenoten terecht, zij kunnen doorlinken naar de ondernemerssite.

De consumentenwebsite is ontworpen om klanten naar uw zaak te leiden (als u aangesloten bent bij de FGZ) en hun kennis over sieraden, edelmetalen, horloges en edelstenen te vergroten. Zij vinden er ook alle argumenten waarom het kopen bij een juwelier die aangesloten is bij de FGZ voordelen biedt.

Zoekfunctie
Kynda creative digital agency in Rotterdam ontwierp de nieuwe website en de praktische zoekfunctie. Consumenten kunnen bijvoorbeeld zoeken op ‘trouwringen’ of een bepaald merk horloge. De zoekfunctie stelt dan adressen voor van FGZ-leden in de regio die deze artikelen aanbieden.

Kennisbank
De site bevat een uitgebreide kennisbank met informatie over edelmetalen, stenen, parels en horloges. Hierin staat ook uitleg over bijvoorbeeld synthetische en natuurlijke diamant en waar je terecht kunt voor betrouwbaar advies en onderhoud.

Social media
Social media zijn een onmisbaar onderdeel van de marketing en communicatie richting de consument. De FGZ komt daarom in het najaar naar buiten met branche-brede social media, bedoeld als pr-campagnes, gericht op de consument. Die raakt hierdoor bekend met de branche en kan meteen doorlinken naar de website van de FGZ met de ledenzoeker.

Juist nu
Bedrijven hebben het moeilijk vanwege de gevolgen van de corona-uitbraak. Met de intelligente lockdown en de voorzichtige versoepelingen van de maatregelen is het gedrag van de consument flink veranderd. Meer dan ooit is het belangrijk de consument (weer) in de winkel te krijgen. En dus wil de FGZ die consument juist nú naar de websites en winkels van de leden leiden.

Verzoek om gegevens
Alle leden hebben inmiddels een e-mail ontvangen met het verzoek gegevens aan te vullen die voor de ledenzoeker op de nieuwe site gebruikt worden. Heeft u dit al gedaan? Fantastisch! Heeft u dit nog niet gedaan, doe het dan snel.

Kijk op www.fgz.nl