Pandora viert de twintigste verjaardag van één van de bekendste ontwerpen van dit merk met een nieuwe interpretatie van die klassieker. Het jubileum van deze bedelarmband is volgens Pandora hét moment om dit ontwerp in het zonnetje te zetten.

De Moments Snake Chain Bracelet is sinds 2000 een vast onderdeel van het assortiment van Pandora. Voor het jubileum heeft het ontwerpteam van Pandora sieraden ontworpen die de essentie van het origineel naar voren halen en het patroon behouden en moderniseren.

Magneet- en T-sluiting
Zo is de Pandora Icons collectie onlangs uitgebreid met twee snake-schakelarmbanden, te herkennen aan een magneetsluiting en een T-sluiting. Verder zijn armbanden, ringen en bedels toegevoegd aan de collectie.

Ambachtelijk en innovatief
“De nieuwe sieraden zijn goede voorbeelden van Pandora’s esthetische vormgeving, gecombineerd met ambachtelijk werk en innovatieve productiemethodes”, zeggen de creatieve directeuren van het merk, A. Filippo Ficarelli en Francesco Terzo. ”We zijn er erg trots op dat het ons gelukt is moderne ontwerpelementen, zoals nieuwe sluitmechanismen en de combinatie van metalen met pavé zo uit te voeren dat door de contrasten een statement ontstaat.”

Pandora
De sieraden van Pandora worden verkocht in meer dan 100 landen op 6 continenten via ruim 7.500 verkooppunten (waarvan circa 2.700 conceptstores). Het hoofdkantoor is gevestigd in Kopenhagen. Pandora heeft wereldwijd 28.000 mensen in dienst en vervaardigt de sieraden in twee LEED gecertificeerde faciliteiten in Thailand met voornamelijk gerecycled zilver en goud. Het bedrijf wil in 2025 koolstofneutraal zijn en is toegetreden tot het Science Based Targets-initiatief om de uitstoot in het gehele bedrijf te verminderen. Pandora behaalde in 2019 een omzet van € 2,9 miljard.

www.pandora.net