Afgelopen weekend vierde INOVA COLLECTION de première op het beursterrein van Frankfurt met meer dan 300 merken en een uitgebreid ondersteunend programma. De verhuizing naar de nieuwe locatie, de kwaliteit van de vakbezoekers en veel netwerkmogelijkheden zorgden voor een geslaagd evenement.

Max Maus, projectmanager van INOVA COLLECTION, ziet na de lancering in Frankfurt veel ontwikkelingsmogelijkheden: “We zijn trots op wat we tot nu toe hebben bereikt met INOVA COLLECTION. De verhuizing naar het beursterrein van Frankfurt biedt veel groeipotentieel. Het is de ideale basis om op voort te bouwen.” Martin Weskamp, medeorganisator van INOVA COLLECTION, vult aan: “Met het nieuwe beursformat konden we segment-overstijgende groei in het merkenportfolio realiseren, alhoewel we volgend jaar graag nog meer internationale klanten onder de bezoekers zien. We zijn vooral blij dat veel exposanten ons vanaf het begin op deze reis hebben vergezeld.”

Veel exposanten waren blij met de verandering van locatie, de nieuwe klantcontacten en de hoge kwaliteit van de vakbezoekers. Reacties van exposanten zijn bijvoorbeeld: “De verhuizing naar Frankfurt en een groter beursterrein was de beste beslissing die INOVA COLLECTION heeft genomen”, “Naar mijn mening is de beurs veel volwassener en professioneler geworden met de verhuizing. Ik mis het internationale karakter van de klanten een beetje, maar we waren zeer tevreden over de kwaliteit van de vakbezoekers en nieuwe klanten”, “Voor ons is deelname aan INOVA COLLECTION-beurs als een ‘familiebijeenkomst’. Hier ontmoeten we mensen die we al tientallen jaren kennen en leren we ook potentiële nieuwe klanten kennen” en “Het hoogtepunt voor mij was absoluut de sfeer. Je hebt het gevoel dat je deel uitmaakt van een horloge- en sieradenfamilie”.

Dit jaar werd INOVA COLLECTION aangevuld met een uitgebreid programma dat van de beurs een interactief community-evenement maakte met thema’s als digitalisering, het tekort aan geschoolde werknemers en duurzaamheid. Het hoogtepunt van de eerste beursdag was de prijsuitreiking van de GOLDEN NOVA onder het motto “Jewellery of the Future: Vision 2035”. Voor de vijfde keer konden jonge ontwerpers, studenten, leerlingen en afgestudeerden van de individuele opleidingen zich aanmelden voor de junior award en hun eigen zorgvuldig vervaardigde sieraad insturen. Een vakjury van topklasse, waaronder het Duitse vakblad Goldschmiede Zeitung, selecteerde de tien genomineerden en bepaalde de drie beste plaatsen voor brons, zilver en goud.

www.inova-collection.de