Bijou Moderne heeft zich sinds 1950 ontwikkeld tot het groothandelsbedrijf dat het nu is. Ondanks de respectabele leeftijd bruist het bedrijf van energie en richt het zich volledig op de toekomst, met een nieuwe commercieel directeur aan het roer: Sylvia Helmink.

De nieuwe plannen van Bijou Moderne kunnen ingrijpend worden genoemd, vertelt algemeen directeur Leo Bode, en zijn erop gericht de klanten nu en in de toekomst nog beter te kunnen bedienen.

Verandering van structuur
“Er bestaat een gezegde ‘Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand worden ingehaald’”, zegt hij. “Dit lijkt Bijou Moderne op het lijf geschreven. Maar het gezegde houdt geen rekening met het gegeven ‘tijd’. En die tijd maakt dat in de structuur van Bijou Moderne een verandering gaat plaatsvinden; Sylvia Helmink neemt per 1 januari 2019 de taken als commercieel directeur op zich.”

Familiebedrijf
Bijou Moderne is en blijft een familiebedrijf. Sylvia maakt al ruim 35 jaar deel uit van deze Bijou-familie, wordt door velen beschouwd als het gezicht van het bedrijf en soms ook wel ‘de moeder van Bijou’ genoemd. Leo Bode: “ Sylvia staat al jaren naast mij als sparringpartner. Ze kent het werkveld en veel van onze klanten erg goed en ook intern zorgt ze dat het op rolletjes loopt. Ik heb het volste vertrouwen in haar.” Sylvia: “Ik ben erg gevleid, maar ik blijf gewoon Sylvia. Bijou Moderne is een prachtig en gezond bedrijf en daar zet ik mij graag voor in. Klaarstaan voor onze klanten is voor mij nummer één. U heeft misschien wel een klantnummer, maar u bent géén nummer, is mijn filosofie.”

Stevige basis
Naast deze wijziging in de structuur heeft Bijou Moderne nog meer plannen. “Zo wordt de showroom flink uitgebreid in 2019”, zegt Sylvia. “Het concept waar we voor staan, direct uit voorraad leveren, krijgt hierdoor een stevigere basis. Met nog meer ruimte kunnen we doen waar we voor staan: de klanten een totaalpakket bieden op hun vakgebied en direct beleveren. Onze klanten vertrouwen op onze dienstverlening, wij waarderen dit enorm en zetten ons volledig in om dit te behouden.”

Continuïteit en meer
Bijou Moderne kijkt met de huidige plannen alvast een stuk vooruit. “We behouden onze onafhankelijkheid en dat vertaalt zich naar de keur van merken in het assortiment. Met de extra ruimte in de showroom kunnen we dit concept meer en meer uitbreiden. Continuïteit in de assortimentsopbouw en in het hoge serviceniveau, met daarnaast continuïteit op directieniveau maakt Bijou Moderne future proof.”

www.bijoumoderne.nl