In de week van 9 tot en met 15 mei vindt de eerste landelijke ‘Week van de Stenen Winkel’ plaats. Een initiatief om de lokale stenen winkel in het zonnetje te zetten en aandacht te creëren voor de waarde van deze winkels bij de consument.

De Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk vieren ’Small Business Saturday’, België organiseert het ‘Weekend van de Klant’. Tijd voor een vergelijkbaar Nederlands initiatief, vond retailcoach Marian Bekkers van Kooplust. “Na alle lockdowns en uitdagingen van de afgelopen jaren, ontstond begin dit jaar het idee iets bijzonders te doen om de kracht van lokale stenen winkels te vieren. Want achter die winkels schuilen stuk voor stuk hardwerkende ondernemers die willen bijdragen aan de lokale economie en de lokale leefbaarheid. Ondanks hun creativiteit en ondernemerschap in het vinden van manieren om klanten bij te staan tijdens de coronacrisis, worstelen velen van hen nog met de sporen die de afgelopen jaren hebben nagelaten. Ik hoop dat zij met dit initiatief weer een steuntje in de rug krijgen.”

Winkels kunnen zich hier tot en met 17 april aanstaande gratis aanmelden voor deelname aan deze week. Bij deelname ontvangt iedere winkel toegang tot een lesplatform met tips van 15 retail-experts over hoe van de ‘Week van de Stenen Winkel’ een succes te maken op de winkelvloer. Onder deze experts, naast Marian Bekkers, auteur Cor Molenaar, consumentenpsycholoog Patrick Wessels, socialmedia-specialist Mirjam van Rees en centrummanagement-expert Jeroen Roose.

Ook is er voor iedere deelnemer een gratis promo-pakket beschikbaar om de ‘Week van de Stenen Winkel’ te promoten bij klanten. Marian Bekkers vertelt: “Ik ben ontzettend trots dat zoveel retail-experts belangeloos meewerken aan deze week, en we hopen samen dat we hiermee ons steentje bijdragen aan een mooie toekomst voor stenen winkels.”

www.weekvandestenenwinkel.com