Eind oktober is de overname van Ingenico door Worldline, zoals eerder dit jaar is aangekondigd, afgerond. Door de bundeling van de krachten van beide bedrijven is een nieuwe Europese leider op het gebied van digitale betalingen ontstaan.

“Meer dan ooit leveren wij innovatieve en betrouwbare elektronische betaaldiensten die op grote schaal binnen en buiten Europa worden gebruikt”, aldus Worldline. “Door de krachten te bundelen zijn we een stap dichterbij de realisatie van onze visie om een duurzame economische groei mogelijk te maken voor banken, ondernemers en voor al onze stakeholders.”

Worldline behoort nu tot de top 5 van de grootste aanbieders van betaaldiensten in de wereld, met een pro forma omzet van 5,3 miljard in 2019, zo meldt het bedrijf. Onder de klanten telt Worldline nu bijna een miljoen organisaties, van online platformen en fysieke retailers tot kleine en middelgrote bedrijven, evenals 1.200 banken en financiële instellingen.

“De omvang van onze organisatie betekent meer innovatie voor u. Met wereldwijd een team van 20.000 specialisten, een multicultureel DNA en jaarlijks 300 miljoen euro aan investeringen in onderzoek en ontwikkeling voor betaaloplossingen en -platforms, staan wij klaar om samen met u de toekomst van het betalingsverkeer vorm te geven en nieuwe klantervaringen te ontwikkelen.”

De overname versterkt de internationale reikwijdte, aldus Worldline. “Zodat we beter dan ooit in staat zijn om te ondersteunen in de groei van uw onderneming met behulp van de beste betaaldiensten die er op de markt te vinden zijn. Door onze aanwezigheid in meer dan 50 landen over de hele wereld, zijn wij in staat om u een wereldwijd bereik en lokale expertise te bieden, naast de excellente en betrouwbare verwerking van betalingen.”

www.worldline.com