Het Amsterdamse familiebedrijf Ace Juweliers heeft afgelopen week een volledig vernieuwde versie van haar luxe eBoutique www.AceJewelers.com gelanceerd. De nieuwe eBoutique draait op het Magento 2.3 platform en is sneller, meer gebruiksvriendelijk en veiliger dan ooit te voren. In combinatie met de persoonlijke service die wordt geboden door het Ace Concierge team is een uniek ecosysteem gecreëerd, waarbij high-tech eCommerce wordt gecombineerd met menselijke aandacht en emotie. Overal ter wereld, op elk soort apparaat.

Ace was in 2008 de eerste Nederlandse juwelier die zich met www.AceJewelers.com op internationale eCommerce in het hogere segment richtte. Naast de bestaande vestigingen in Amsterdam centrum werd hiervoor een speciale eBoutique in het leven geroepen. Ace speelde hiermee een pioniersrol op het gebied van eCommerce in de traditionele – en vaak conservatieve – juwelierswereld.

In samenwerking met vaste partner 9Yards is Ace continu aan de website blijven sleutelen. In 2013 werd voor het eerst een volledig nieuwe versie van de gelanceerd, waarmee een grote stap werd gezet in klantbeleving en gebruiksgemak. Ook hierna zijn Ace en 9Yards niet stil gaan zitten. Ace was bijvoorbeeld in 2016 een van de eerste juweliers waar met BitCoin betaald kon worden, wat werd mogelijk gemaakt door een samenwerking met BitPay. Drie jaar later is dit nog steeds een zeldzaamheid.

Ace’s CEO Alon Ben Joseph: “In 2008 waren wij de eerste juwelier die met goedkeuring van verschillende prachtige horloge- en juwelenmerken online mocht verkopen. Het is nu moeilijk voor te stellen, maar wij hebben daar destijds jaren voor moeten knokken! Inmiddels zijn wij toe aan de derde generatie van onze eBoutique. Met alle grote en kleine veranderingen die zijn doorgevoerd hopen wij onze klanten nóg beter te kunnen bedienen. Ik ben enorm trots op het eindresultaat en nodig iedereen uit om eens een kijkje te nemen”.

Voor de derde grote release is gebruik gemaakt van de nieuwste versie van het Magento eCommerce platform, wat door 9Yards volledig is aangepast aan de wensen van de Ace. Voor de klant betekent dit een snellere website, met meer gebruiksgemak en nóg betere beveiliging van gegevens. Ook achter de schermen is het een en ander op de schop genomen, wat team Ace meer mogelijkheden en nieuwe inzichten biedt.

Gabriël Troostwijk, eigenaar van 9Yards, zegt over de samenwerking met Ace Juweliers Groep: “Alon en zijn team zijn bijzonder inspirerend; Alon is een ras-ondernemer in een klassieke branche. Alon heeft ons vanaf het begin betrokken bij het ontwikkelen en uitvoeren van de vernieuwde strategie, waarbij hij ruimte gaf voor onze inzichten, maar zijn visie niet uit het oog verloor. We zijn trots op het resultaat wat alleen tot stand had kunnen komen door deze gezamenlijke inspanning”.

De detailhandel staat onder druk en grote ketens domineren de winkelstraten, maar met de investering in een volledig nieuwe website bevestigt Ace Juweliers het vertrouwen in omni-channel retail en in de toekomst van de onafhankelijke multi-brand juwelier.

Tamarah Albek, eCommerce Manager bij Ace Online: “Zoals altijd is het prettig werken geweest met Gabriël en zijn team van 9Yards. De nieuwe website weerspiegelt met recht een volgende stap in onze eCommerce strategie en ik ben er zeker van dat onze klanten hier de vruchten van zullen plukken”.

Ace Juweliers
Ace Juweliers, van de familie Ben Joseph, bestaat uit twee juwelierszaken en een luxe eBoutique. De winkels, Ace & Dik en Ace & Spyer, zijn beiden gevestigd in het centrum van Amsterdam en bieden een uitgebreide collectie exclusieve horloges en sieraden van merken als Tudor, Omega, NOMOS, TAG Heuer, Bulgari, Breitling, Ulysse Nardin, Zenith, Royal Asscher en veel meer. In 2008 lanceerde Ace Juweliers als eerste Nederlandse juwelier de luxe eBoutique AceJewelers.com, waarmee Ace een omni-channel retail pionier werd. In 2015, 2016 en 2017 won Ace Juweliers de Thuiswinkel Award voor beste website in zijn klasse.

Museum Prinsenhof