Met de lancering van drie nieuwe Limited Editions markeert BIGLI het 25-jarig jubileum van het succesvolle Belgische juwelenmerk. Bright Eyes is de favoriete ring van medeoprichter en creative director Laurence Aerens. Een state of mind juweel dat ze creëerde voor vrouwen die gevoel voor schoonheid én van eigenwaarde hebben, aldus het merk.

Om Bright Eyes meer dan ooit de kracht van vrouwen te laten uitstralen, koos Laurence voor twee krachtige edelstenen: donkergroen malachiet en het intrigerende tijgerijzer. “Hun wisselende lijnenspel en chromatische variaties maken elke ring uniek – omdat ook elke vrouw uniek is”, zegt Laurence.

Karakteristiek design en materiaalgebruik
Bright Eyes heeft het in zich om een collectors item te worden. Laurence: “Binnen de BIGLI-collecties onderscheidt de ring zich door zijn royale omvang en de opbouw met drie vertakkingen van roségoud. De ring is fors en gedurfd van vorm, maar tegelijkertijd uiterst zacht en heel comfortabel om te dragen, zonder ostentatief te zijn – typisch BIGLI. De jubileumuitvoeringen benadrukken de expressieve spirit van de Bright Eyes lijn. Het malachiet tooit de ring met intense, plantaardige groentonen. Tijgerijzer schetst een warm, okerbruin landschap dooraderd met metaalsporen. Deze steen verenigt alle kwaliteiten van tijgeroog, rode jaspis en hematiet. Ook is er een derde versie van malachiet met bergkristal. De ringen zijn verkrijgbaar in een genummerde oplage van elk slechts 25 exemplaren.”

BIGLI: een verhaal met veel nuances
Al vanaf de oprichting in 1997 is het juwelenmerk snel synoniem geworden voor kleurrijke sieraden, elegantie en tijdloosheid. In 2009 volgde voor BIGLI een doorbraak met de lancering van Mini Sweety; een collectie ringen die alleen, per twee of per drie gedragen kunnen worden – de pionier van het vrij combineren. Hiermee verwierf BIGLI zich een eigen plek in de eredivisie van luxegoederen, ook dankzij layering. “Deze ambachtelijke techniek, herontdekt door ons, leidt tot een ongekend kleurenspel, zinderend, teder en diep, door het gelaagd combineren van meerdere steensoorten. BIGLI is het enige juwelenmerk ter wereld dat binnen één lijn wel 50 kleurnuances biedt.” Het merk staat tevens bekend om haar verfijnd, microscopisch zetwerk van diamanten en edelstenen, uitgevoerd door de beste ambachtslieden.

Familiebedrijf met internationale expansie
Laurence Aerens leidt het familiebedrijf samen met haar echtgenoot Thierry Spitaels. Blije familiegebeurtenissen inspireerden haar telkens weer tot nieuwe creatieve ideeën. Zo hebben de collecties Milla en Lilly aan de wieg gestaan bij de geboortes van haar twee kleindochters. De chique seventies-collectie Nicki is een hommage aan haar moeder die ze bewonderde om haar elegantie en juiste stijlgevoel. Vrouwen van alle generaties zijn voor Laurence altijd de belangrijkste inspiratiebron bij het bedenken van nieuwe collecties. Ook het buitenleven in de natuur maakt deel uit van het creatieve proces.

Europa en daarbuiten
BIGLI is een merk met een menselijk en oprecht gezicht. Naast de Benelux is het Belgische juwelenmerk verkrijgbaar in Frankrijk, Duitsland, Mexico en Japan. En door de internationale expansie nu ook in Scandinavië. In Zweden stond BIGLI onlangs in de koninklijke schijnwerpers: prins Carl Philip gaf zijn vrouw, prinses Sofia, een trio Mini Sweety-ringen. Een driekleurig cadeau ter gelegenheid van de geboorte van hun derde kind. De 25ste verjaardag van BIGLI lijkt al met al symbool te staan voor een nieuw begin in Europa en daarbuiten.

www.bigli.net, www.sapluxurygoods.nl