BRANCHENIEUWS
Bretonse horlogeband La Rochelle
Avel & Men, een Bretons lederwarenmerk met een keur aan horlogeaccessoires geïnspireerd op de scheepvaart, presenteert de nieuwe horlogeband La Rochelle. Deze band wordt gemaakt van leer gecombineerd met het materiaal van de zeilen van wedstrijdzeilboten.
Goud voor hoger segment bij Drijfhout
Goud zit in de lift, er is weer vraag naar luxe sieraden en daar speelt Drijfhout op in met nieuwe collecties. Daaronder een lijn die zeer geschikt is voor het hogere Nederlandse segment, zo meldt Peter van Vuuren van dit bedrijf.
Schoonhoven Silver Award 2018
De Schoonhoven Silver Award is een Nederlandse ontwerpwedstrijd voor zilversmeedkunst. De organisatie van de wedstrijd is sinds 2010 in handen van het Nederlands Zilvermuseum Schoonhoven. Hoewel het een Nederlandse prijs is, kunnen zilversmeden en kunstenaars vanuit de hele wereld hun ontwerpen indienen. Aanmelden kan tot 31 juli.
WatchBase: database voor horloges en uurwerken
WatchBase is een online database met gedetailleerde informatie over meer dan 20.000 high-end horloges en meer dan 2.000 uurwerken, speciaal voor liefhebbers, verzamelaars, journalisten en professionals in de horloge- en juweliersbranche.
Succesvolle opening vernieuwd Jewels & Watches
Op 11, 12 en 13 maart opende het vernieuwde Jewels & Watches tijdens de Voorjaarsbeurs van Trade Mart en kon er kennis gemaakt worden met een compleet verbouwde beursvloer. Er werden meer dan 1500 bezoekers ontvangen, die geïnspireerd zijn door de nieuwe collecties van ruim 150 merken. Juweliers zijn positief verrast door het nieuwe concept en noemen het een welkome verandering.
Netwerkdag voor edelsmeden in Zaandijk
Een aantal jaren geleden organiseerde een groep edelsmeden in Utrecht een tweemaandelijks edelsmedencafé. Ook startte in Arnhem een netwerkborrel speciaal voor edelsmeden in die omgeving. Enkele weken geleden organiseerde goudsmid Sarah Kobak een gezellige netwerkdag in Zaandijk.
Annamaria Cammilli viert 35-jarig bestaan
2018 is voor Annamaria Cammilli een bijzonder jaar; het exclusieve sieradenmerk uit het Italiaanse Florence bestaat dit jaar namelijk 35 jaar. In die 35 jaar ontwikkelde het merk stap voor stap een geheel eigen stijl.
Brusi: fijne sieraden uit Milaan
Brusi is een Italiaans juwelenhuis, opgericht in de vroege twintiger jaren van de vorige eeuw toen de eerste winkel en werkplaats van het merk in Milaan werden geopend. In de jaren daarna ontwikkelde het bedrijf zich tot wat het nu, na drie generaties, is: een juwelenhuis, gerund door een familie met een lange juwelengeschiedenis.

