BRANCHENIEUWS
eNGi collections lanceert nieuwe sieradenlijn
Een primeur op de Retailbeurs was de nieuwe sieradenlijn van eNGi collections. Het gaat om een nieuwe Briljant-lijn, uitgevoerd in 14-karaats goud.
Edelstenen in najaarskleuren bij Close to Zen
Close to Zen speelt in op de nieuwe trends met tien verschillende edelstenenkleuren waaronder groene jade en donkerrode agaat.
Cahana Jewelry: wenssieraden
Bij de hangers van Cahana Jewelry worden kleine papieren rolletjes geleverd waar de draagster een eigen wens op kan schrijven. Zo’n rolletje kan vervolgens opgevouwen in de hanger gedaan worden en - dichtbij het hart - als affirmatie dienen.
Nixon lanceert Mickey Mouse-collectie
Ter gelegenheid van de 90e verjaardag van Mickey Mouse lanceert Nixon een horlogecollectie met de beroemde muis. Disney’s campagne Mickey, the True Original startte dit voorjaar en duurt nog de rest van het jaar voort. Nixon heeft een lange historie op het gebied van samenwerken met bekende iconen en was verheugd dit ook voor Mickey Mouse te kunnen doen.
Cadeaukaart = verkoopmoment
De cadeaukaartenmarkt is booming. Geschat wordt dat er in Nederland per jaar maar liefst zo’n 1,1 miljard euro aan bonnen besteed wordt. Elke gelegenheid is een goede om een cadeaukaart te geven. Ook in de sieraden- en horlogebranche kan geprofiteerd worden van de voordelen van diverse cadeaukaarten. Wie dat niet doet mist verkoopmomenten.
klokers Mindnight Blue
Op 18 september lanceert klokers de nieuwe klok-01 met wijzerplaat in Midnight Blue. Net zoals de oudere zus van het model met de witte wijzerplaat is ook dit horloge voorzien van drie roterende schijven, voor de weergave van uren, minuten en seconden, die tegen de klok in draaien en de tijd op een verticale as op 12 uur tonen.
Op reis met Sparkling Jewels
Onlangs presenteerde Sparkling Jewels tijdens een geslaagd event in thuisstad Zwolle de nieuwe herfst- en wintercollectie. Vakmanschap staat centraal bij het sieradenmerk en is dan ook de inspiratiebron voor de nieuwe sieraden.
Lapponia wint Duitse prijs
Sieradenmerk Lapponia is in de prijzen gevallen in de categorie “Innovative Jewelry” van het toonaangevende Duitse vakblad Schmuck Magazine. Uit meer dan honderd inschrijvingen heeft de jury de nieuwe Kuu collectie van Lapponia de derde prijs toegekend.

