Maatregelen die je veel ziet in de branche zijn:
Deurbeleid:
- Klanten aan laten bellen en niet teveel mensen tegelijk naar binnen
- Mensen met ziekteverschijnselen weigeren
- Zoveel mogelijk werken op afspraak
Afstand creëren:
- Vitrines en tafeltjes zo veel mogelijk zo plaatsen dat mensen op afstand van elkaar staan
- Verkooptafels (om aan te zitten) twee-aan-twee zetten om diepte te creëren
- Balie dieper maken met extra tafel aan de voorkant
Hygiëne:
- Hand-gel op alcoholbasis op elk tafeltje
- Glorix/alcoholdoekjes neerzetten voor het reinigen van oppervlakken en producten (maar pas op voor het effect op natuurlijke materialen)
- PIN-apparaat, deurbel, deurklink, toonbank en verkooptafel (inclusief de stoelen, indien gebruikt) reinigen na iedere klant
- Handen wassen na ieder contact met klanten
Klantcontact:
- Klant vragen om handen te reinigen
- Reparatiegoederen direct in zakje laten plaatsen, drie dagen laten rusten (dus niet klaar-terwijl-u-wacht bij batterijwissel) en bij teruggave niet uitpakken en overhandigen maar de klant het zakje laten meenemen
- Geen gaatjes in de oren prikken (ten eerste: vanwege de lockdown-maatregelen, ten tweede: niet alleen vanwege het doorboren van de huid maar vooral vanwege de afstand tot elkaars gezicht)
- Geen koffie of thee etc. aanbieden