Christiaan van der Klaauw Astronomical Watches kondigt vandaag met veel trots aan dat Daniël Reintjes, na 14 jaar als CEO, het stokje overdraagt aan de nieuwe CEO, Pim Koeslag.

Onder de leiding van Daniël Reintjes heeft Christiaan van der Klaauw zich ontwikkeld tot een wereldwijd bekend merk van horloges met unieke astronomische complicaties en zijn er tal van succesvolle innovaties geïntroduceerd die internationale prijzen hebben gewonnen. Hij ontwikkelde het horlogemerk tot het enige atelier ter wereld dat zich volledig heeft gespecialiseerd in het ontwerp en de productie van exclusieve, handgemaakte astronomische horloges. Ook is er een uiterst succesvolle samenwerking aangegaan met het beroemde juwelen huis Van Cleef & Arpels, is Christiaan van der Klaauw Astronomical Watches toegetreden tot de prestigieuze lijst van de FHH Haute Horlogerie en heeft het de Grand Prix d’Horlogerie de Genève (GPHG) in 2021 gewonnen.

Daniël Reintjes zal zijn rol als Creatief Directeur blijven voortzetten en zal verantwoordelijk blijven voor de designs van de horloges. Als mede-aandeelhouder van Christiaan van der Klaauw vormt hij ook de Managing Board samen met Pim Koeslag en Maria Reintjes. Met zijn aanhoudende creativiteit en passie voor astronomische horloges zal hij blijven bijdragen aan de ontwikkeling van Christiaan van der Klaauw Astronomical Watches.

Pim Koeslag, die afgelopen jaar al een meerderheidsbelang in Christiaan van der Klaauw Astronomical Watches heeft genomen en meer dan 20 jaar ervaring heeft in de internationale horloge industrie, zal met veel plezier en vertrouwen de rol van CEO overnemen. Christiaan van der Klaauw heeft grote ambities, en onder zijn leiding zijn deze in goede handen. Met deze CEO-wissel heeft Christiaan van der Klaauw de continuïteit gewaarborgd en kan het zich verder ontwikkelen en doorgroeien.

“Met trots en voldoening kijk ik terug op de afgelopen 14 jaar als CEO van Christiaan van der Klaauw,” zegt Daniël Reintjes. “Ik ben zeer dankbaar voor het harde werk en de toewijding van het hele team en in het bijzonder Marketing Directeur en mede-aandeelhouder Maria Reintjes, waardoor we ons hebben kunnen ontwikkelen tot het merk dat we nu zijn. Ik kijk er naar uit om me volledig te richten op mijn rol als Creatief Directeur en de design- en creatieve processen van Christiaan van der Klaauw verder te ontwikkelen. Ik heb het volste vertrouwen in Pim Koeslag als de nieuwe CEO en ik ben ervan overtuigd dat hij de juiste persoon is om Christiaan van der Klaauw naar nieuwe hoogten te brengen.”

“Het afgelopen jaar heb ik het merk Christiaan van der Klaauw van dichtbij kunnen meemaken en ik ben enorm onder de indruk van de kwaliteit van het werk en de passie van het team,” zegt Pim Koeslag. “Het is een eer om de rol van CEO op mij te nemen en ik kijk er naar uit om samen met Daniël, Maria en het hele team van Christiaan van der Klaauw de positie als toonaangevend merk in de internationale horloge industrie te behouden en verder uit te bouwen.”

www.klaauw.com