NIEUWS VOOR LEDEN
Uw eigen cadeaukaart via Worldline
De cadeaubonnenmarkt in Nederland wordt geschat op € 1,1 miljard. Elke gelegenheid is een goede aanleiding een bon cadeau te doen. Hoog tijd dat de sieraden- en horlogemarkt hier wat meer graantjes van gaat meepikken. Worldline biedt u nu de mogelijkheid uw eigen cadeaukaart te maken.
Niet-afgehaalde sieraden: wat te doen?
Het komt wel eens voor dat ter reparatie aangeboden sieraden of horloges niet opgehaald worden door de klant. Hetzelfde geldt voor nieuwe sieraden die speciaal voor een klant zijn gemaakt. Wat kunt u doen als de klant niet reageert of zelfs niet meer vindbaar blijkt te zijn?
Oproep: workshop ‘Keuzes maken’
Enige tijd geleden organiseerde de NJU in samenwerking met Paul Nijland en Rens de Boer voor de leden de workshop ‘Hoe laat is het bij u?’ In Edelmetaal uitgave juni leest u hoe juwelier Linda Baronyan na het volgen van deze workshop precies dat duwtje in de rug kreeg dat ze nodig had om haar omzet weer in een stijgende lijn te krijgen.
Notulen Algemene Ledenvergadering van de Sectie Uurwerkherstellers
SU ALV 19-002 Agenda 13 mei 19 SU ALV 19-001 Notulen 12 nov 2018 SU ALV 18-003 Notulen 4 juni 18 Notulen ALV 13 november 2017 SU ALV 17-002 Notulen 22-05-17 SU ALV 16-002 [...]
De nieuwe privacywetgeving en uw onderneming
Wanneer de Algemene Verordening Gegevensbescherming of kortweg AVG u niets zegt, doet u er goed aan dit artikel grondig door te lezen. Voor alle andere ondernemers geldt dat feitelijk ook. Niet naleven van deze verordening kan resulteren in hoge boetes, terwijl het voldoen aan deze regels redelijk eenvoudig is. [Lees meer...]
Een horlogereparatie ‘verkopen’
De gemiddelde consument heeft geen idee wat er bij een horloge-uurwerk komt kijken. Een uurwerk servicen is monnikenwerk – maar dat ziet de klant vaak niet. Wat moet je je klant dus uitleggen uitleggen, zodat deze begrijpt wat er komt kijken bij een reparatie of servicebeurt? En wat noteer je om misverstanden en klachten te voorkomen?