NIEUWS VOOR LEDEN
Een horlogereparatie ‘verkopen’
De gemiddelde consument heeft geen idee wat er bij een horloge-uurwerk komt kijken. Een uurwerk servicen is monnikenwerk – maar dat ziet de klant vaak niet. Wat moet je je klant dus uitleggen uitleggen, zodat deze begrijpt wat er komt kijken bij een reparatie of servicebeurt? En wat noteer je om misverstanden en klachten te voorkomen?
Beleef het Sieraad zaterdag 3 november 2018
De vierde editie van Beleef Het Sieraad vindt plaats op zaterdag 3 november 2018. Het evenement heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt. Steeds meer deelnemers doen mee aan Beleef het Sieraad en de consument komt met grote getallen af op de deelnemende locaties.
Horlogereparaties: problemen achteraf voorkomen?
Dat het aannemen van horlogereparaties nog wel eens tot problemen leidt, blijkt helaas nog steeds uit het aantal consumentenklachten die het secretariaat van de NJU ontvangt. Jammer, want het imago van de branche loopt hierdoor soms schade op. Een aantal veelvoorkomende situaties op een rij, met daarbij een effectieve manier van optreden.
Sieradenreparatie aannemen: een goede omschrijving is het halve werk
Bij de aanname van sieradenreparaties is het belangrijk dat de juwelier vertrouwen wekt. Hij moet uitstralen dat hij weet waarover hij het heeft en dat een sieraad bij hem in goede handen is. Of hij de reparatie nu uitbesteedt of zelf verzorgt. Een aantal tips!
BIJORHCA PARIS : 16% meer Nederlanders
De sieradenvakbeurs BIJORHCA PARIS vond plaats van 19 t/m 22 januari jl. in Parijs en verwelkomde er 309 exposanten, waarvan 52% internationaal, en bijna 12.000 vakbezoekers, waarvan 29% internationaal. Tijdens de afgelopen januari-editie bevestigde de vakbeurs opnieuw haar positie als internationaal trefpunt voor alle professionals van de internationale sieradenbranche. [Lees meer...]
Onderzoek betalingsverkeer: u kunt gebeld worden
Vanaf deze week gaat onderzoeksbureau Panteia ondernemers bellen met vragen over hun betalingsverkeer. De mogelijkheid bestaat dus dat ook u één dezer dagen gebeld wordt. Wij verzoeken u vriendelijk mee te werken aan het onderzoek. [Lees meer...]