BRANCHENIEUWS
Click & Collect: pinnen aan de deur
Nu het mogelijk is om klanten hun bestelling aan de deur op te laten halen, krijgen wij van ondernemers die (nog) niet de beschikking hebben over een mobiele pinautomaat de vraag: hoe regel ik de betaling? Hoe los ik dat op?
Gebruikt u het logo van de FGZ al?
Veel FGZ-leden gebruiken het logo van de vereniging op hun drukwerk, website en social media. Het is een kwaliteitswaarborg richting de klant, kost niets, dus waarom zou u daar geen gebruik van maken? Het nieuwe logo van de FGZ is te downloaden via de website.
Inhorgenta München geannuleerd
De organisatie van de internationale vakbeurs voor sieraden, horloges en edelstenen Inhorgenta heeft laten weten dat de volgende beurs in verband met Covid-19 niet plaatsvindt op de geplande data 15 tot en met 19 april.
Schaderegeling na plunderingen snel geregeld
MKB-Nederland en VNO-NCW zijn blij dat de overheid zo snel na de rellen van twee weken geleden met een schaderegeling komt voor de getroffen ondernemers. Ondernemers die toch al zo hard zijn getroffen tijdens deze coronacrisis, mogen onder geen beding zelf opdraaien voor die schade, aldus de ondernemersorganisaties.
HourUniverse (v/h Baselworld) verplaatst naar zomer 2021
HourUniverse (voorheen Baselworld) is bezig met het plannen van een fysieke vakbeurs in de zomer van dit jaar. Daarmee speelt de organisatie in op de behoefte van de sieraden-, horloge- en edelstenenindustrie aan een fysieke vakbeurs. Deze eerste editie van HourUniverse gaat niet alleen ín de beurshallen in Bazel gehouden worden; er komt ook een groot centraal [...]
Boekentip: Jan van Nouhuys – Zilverkunst
Zodra de musea weer open kunnen exposeert zilverkunstenaar Jan van Nouhuys in het Nederlands Zilvermuseum. De expositie valt samen met de presentatie van het boek ‘Jan van Nouhuys – Zilverkunst - grondlegger van de Nederlandse hedendaagse zilverkunst’.
Bestellen en afhalen vanaf 10 februari 2021
Het kabinet heeft het bestellen en afhalen van producten bij niet-essentiële winkels per 10 februari mogelijk gemaakt. Hierdoor zijn producten vooraf te bestellen en af te halen op een afgesproken afhaalpunt en op een afgesproken tijdstip.
Winactie Tijd voor Goud en Zilver: de eerste winnaar
Eind vorig jaar startte de Federatie Goud en Zilver op Facebook en Instagram met Tijd voor Goud en Zilver, de social mediakanalen die consumenten kennis laten maken met het ABC van onze branche, Ambachtelijk – Betrouwbaar – Creatief. In november werden op deze social media twee winacties georganiseerd. De winnaars aan het woord over de emotionele waarde van sieraden.