BRANCHENIEUWS
Pluche ijsbeer cadeau bij BERING charity-horloge
De natuurbeschermingsorganisatie Polar Bears International (PBI) zamelt donaties in voor een vroegtijdig waarschuwingssysteem om ijsberen te beschermen. Als langdurige partner richt BERING de aandacht op de actieweek ‘Polar Bear Week’ en geeft het bij elk van de huidige charity-horloges telkens een kleine pluche ijsbeer weg. De ‘Week van de ijsbeer’ loopt van 30 oktober tot 5 november 2022.
Sieraden om aandacht te vragen voor shame sexting
Slachtofferhulp Nederland en reclamebureau N=5 lanceren de campagne Ondraaglijke Sieraden. Gouden naamkettingen met de gepersonaliseerde namen die drie slachtoffers kregen na shame sexting. De sieraden zijn speciaal ontworpen en gemaakt voor de campagne op basis van de verhalen van de hoofdrolspeelsters uit de campagne.
Bernd Wolf: sieraden met vredesduif voor Oekraïne
Om alle mensen in oorlogsgebied een hart onder de riem te steken heeft het Duitse sieradenmerk Bernd Wolf de collectie ‘Dove of Peace’ ontworpen. Van de verkoopopbrengst wordt 20% via Unicef gedoneerd aan mensen in nood.
SIERAAD Art Fair: inschrijven kan nu
De organisatie van SIERAAD Art Fair is inmiddels begonnen met de voorbereidingen voor de 20e editie die plaatsvindt van 18 t/m 21 mei 2023 in de Gashouder in Amsterdam. Professionele ontwerpers kunnen deelnemen.
Najaarsbeurs BirGem 5, 6 en 7 november
BirGem organiseert op 5, 6 en 7 november een najaarsbeurs in het nieuwe pand in Schoonhoven. De beurs is meteen aanleiding om het nieuwe pand officieel te openen, dat gebeurt op 5 november.
BERING lanceert campagne TIME IS LIFE
Het Deense designmerk BERING neemt deel aan de strijd tegen borstkanker en geeft het goede voorbeeld: onder het motto ‘TIME IS LIFE’ wordt in oktober een campagne gelanceerd ten gunste van de Know Your Lemons Foundation, die zich voor de vroegtijdige opsporing van de ziekte inzet.
Silbertriennale 2022: Maja Houtman wint 3e prijs
De Nederlandse edelsmid Maja Houtman ontvangt op 30 oktober de derde prijs tijdens de 20e Silbertriennale International. Maja wint de prijs voor haar zilveren objecten Sphere I, II en IV.
Grönefeld genomineerd bij Grand Prix d’Horlogerie Genève
Uit de ruim 250 inzendingen voor de Grand Prix d’Horlogerie de Genève zijn 90 uurwerken genomineerd voor een prijs. Daaronder 84 horloges en 6 klokken. Verdeeld in 15 categoriën dingen deze uurwerken mee naar één van de 20 prijzen tijdens deze editie van de GPHG, inclusief de prestigieuze ‘Aiguille d'Or’ Grand Prix best-in-show award. Onder de genomineerden is de inzending van het Nederlandse horlogemerk Grönefeld.