BRANCHENIEUWS
Winkeliers roepen consument op vooral te pinnen
Winkeliers roepen consumenten op vooral te pinnen. Ze reageren hiermee op het besluit van de banken om sealbagautomaten per direct te sluiten. Winkeliers willen met de pin-oproep voorkomen dat zij te veel contant geld in huis krijgen. De Nationale Winkelraad van MKB-Nederland dringt er bij overheid en banken op aan de infrastructuur voor contant geld sterk te verbeteren.
Nieuwe CAO Retail non-food
De retail non-food heeft per 1 januari 2021 een nieuwe cao, met een looptijd van anderhalf jaar tot 1 juli 2022. Er is een akkoord bereikt over het onderhandelaarsresultaat dat vorige maand werd bekend gemaakt. De cao-partijen zijn tevreden met het resultaat en vinden het belangrijk dat er rust is met deze cao.
Ace Jewelers lanceert juwelenlijn Recarlo
Tijdens een verkennend bezoek aan Amsterdam spotte het team van het Italiaanse juwelenmerk Recarlo de Ace & Dik boutique, in het Amsterdamse Museumkwartier. Nieuwsgierig werd er aangebeld. De deur ging open - en het was liefde op het eerste gezicht.
Pandora: kleuren van de liefde
De nieuwe ontwerpen van de Pandora Colours collectie zijn geïnspireerd op de energie die vrijkomt bij een nieuw begin, zo meldt het merk. De collectie bestaat uit statement-ringen, oorbellen, bedels en armbanden in een scala van levendige kleuren.
Frederique Constant Highlife Perpetual Calendar Manufacture in 18-karaats roségoud
Al meer dan 30 jaar maakt het huis Frederique Constant Swiss Made luxe horloges toegankelijk voor zoveel mogelijk mensen. Dit adagium heeft sindsdien talloze merken geïnspireerd en is aldus het horlogehuis nog steeds ontzettend actueel... op één uitzondering na: de nieuwe Highlife Perpetual Calendar Manufacture in 18-karaats roségoud. Dit uitzonderlijk uurwerk voor veeleisende verzamelaars komt in een beperkte oplage van slechts 30 exemplaren.
Kerstwinactie social media Tijd voor Goud en Zilver
Na de succesvolle winactie bij de start van de FGZ-social mediakanalen Tijd voor Goud en Zilver volgt nu een speciale kerstwinactie. Consumenten kunnen op de Facebook- en Instagrampagina’s van Tijd voor Goud en Zilver laten weten aan wie zij een mooi sieraad of horloge cadeau willen doen (de actie loopt tot 21 december).
Boekentip: Zilver met ‘Schwung’
Sinds deze week in de boekhandel, een zeer toegankelijk boek vol weelderige schoonheid van schitterende zilveren kunstwerken en de geschiedenis van het Maastrichts zilver, onder de titel Zilver met Schwung, door Lars Hendrikman, Paul Kerckhoffs en Janjaap Luijt.
Winkelposter Voorzorgsmaatregelen in onze winkel
De Federatie Goud en Zilver heeft voor leden een poster ontwikkeld die u zelf kunt downloaden, printen en op uw etalageruit kunt ophangen. De poster is in drie formaten opgesteld: in A3-, A4- en A5-formaat.